torsdag 24. februar 2011

Messe!

Heisann!

Da har jeg snart gjort unna fjerde arbeidsuka her nede i Freiburg og denne uka har vært ganske ålreit! Været har vært kaldt denne uka og det snødde på mandag og den har ligget helt til idag (torsdag), men idag ble den borte for idag regnet det det en stund og da ble alle snøen borte. Men vi får satse på litt mer snø neste uke, for det er skikkelig fint her nede når det er litt snø på alle granbuskene som er nede er i Schwarzwald området.

Denne uka har jeg jobbet med Tony Schneider på verkstedet og på et stort messeområdet, hvor vi har klargjort Ullrich Malerfachbetrieb sin stand, i anledning et stort messearragement i Freiburg denne helgen for alle håndverkbedrifter i byen og omegn! Men mandag og tirsdag har jeg vært på verkstedet sammen med Tony og slipt, skrapt og sprøyta vindusrammer og dørrammer! Tony jobber bare på verkstedet og hans jobb er å sprøyte rammer av alle slag som firmaet får i oppgave å utføre, jeg har da gjort store deler av grovarbeidet på vinduene, altså slipt og skrapt, mens sprøytespesialist Tony har gjort finjobben med å sprøyte. Vinduene ble meget bra, så samarbeidet funket perfekt! De siste dagene har også tysken blitt noe bedre og jeg snakker mye bedre utlending-tysk nå enn da jeg startet å jobbe hos Ullrich!
Beviset på perfekt arbeid! :)
Sprøyterommet
Sliperommet med Martin Vögele og Tony Schneider!

Onsdag og torsdag har jeg og Tony jobbet i en stor messehall for å klargjøre Ullrich sin stand i anledning den store messehelga for håndverksbedrifter i Freiburg. Ullrich deler stand med 4 andre firmaer. Vi har hengt opp plakater og lagt teppe og diverse småarbeid! Og fint ble det, så her har dere noen bilder!

Freiburgmalern i malerhabbit'n!

Onsdagskvelden var Marius, Linda, Anders og jeg på fotballpub, og så Inter - Bayern München i Champions League. Linda som er Inter-fa(e)n og jeg (Bayern München)-fan har vært ovenpå begge to ovenfor hverandre i forkant av kampen og vi kan vel si det at Linda hadde mer og slå i bordet med før møtet ettersom Inter slo nettopp Bayern i CL-finalen for 10 måneder siden, men etter kampen igår så ble rollene byttet om. Bayern vant 1-0 og var klart det beste laget på Guiseppe Mezza Stadion i Milano! Men puben var stappfull når vi var der og stemningen var stor og det var en opplevelse å være der! Alle tyskerne heiet på Bayern selv om mange av de ikke liker Bayern. Men tysk er tysk! :)

Da runder vi av dette innlegget med noen tyske schlagere:

Klee - Gold

DÖF - Codo

Geier Sturzflug - Pure Lust Am Leben

Tschüss!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar