søndag 13. februar 2011

Müllheim

 

Torsdag og fredag jobbet jeg alene med Horst nede i Müllheim. Været har vært kanonbra. 12-13 grader begge dagene og det har vært skikkelig fint her nede! Torsdag sto det sprøyting på programmet. Vi skulle sprøyte ferdig garasjeanlegget under leilighetene. Jeg blandet malingen og passet på sprøytemaskina mens Horst gikk rundt og sprøytet tak og vegger i både boder og garasje. Det er tungt å drive å fylle på maling i sprøyta for her nede for malingsspannene her er ikke 10 liter som i Norge, de er på 25 liter! Og det er tungt å løfte for så å skal helle av de uten å miste de, men det har gått fint sålangt så får satse på at det går bra videre også.


Veldig lite å skrive om nå om dagen siden det ikke er så mye å fortelle om angående dette med sprøyting. Sprøytet en del jeg også, for det var litt kjedelig og bare fikse maling og flytte på lampene for Horst, så når Horst måtte snakke med noen andre håndverkere benyttet jeg sjansen til å sprøyte litt imens, og det gikk bra. men vi sprøytet ferdig alt på torsdag og da så det sånn ut når vi var ferdig:
                                          Lyst og fint ble det tilslutt!

På fredag begynte vi å male stueveggene i den første leiligheten her nede. Stua skulle males gul med en rød vegg, som en slags brytning. Kan nok garantere dere det at de fargene som den familien har valgt ut skal ikke inn i mitt hus, men hver sin smak selvfølgelig! Det ble da fint!
                                                                                       
På veggen her er det en slags tynn tynn duklignende tapet, vet ikke hva det heter i Norge men her nede kaller de det for "Fliestapetet". Det er så og si helt glatt og godt og ta på! Måten vi maler den på er litt spesiell iforhold til hjemme i Norge. Her maler jeg først en meter bortover veggen med en grov rulle, før jeg drar over med en fin rulle etterpå, for at det ikke skal bli noe struktur i malingen. Resultatet ble enestående! Og ser dere på bildet oppe til høyre ser dere at Freiburg-malern har snorrett håndlag med penselen så dette blir frakke saker når det blir ferdig. Neida, vi bruker en spesiell rull her nede, som jeg aldri har sett før. Den har en plastikklapp på kanten sånn at du bare kan legge plastikklappen inntil da, i dette tilfelle, gule veggen og rulle langs veggen nedover med rødfargen. Plastikklappen hindrer at du maler på den gule veggen, og lager en rett strek nedover hjørnet, MEGET SMART!!

Imorgen skal jeg skrive litt om turen Marius og jeg hadde til den franske byen Colmar igår, men orker ikke det idag, så dere får vente til imorgen. 

Avslutter med en Scooter-trall som vanlig :

Scooter - Ramp

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar