onsdag 9. februar 2011

Vårtegn!

Da har Freiburg-malern begynt på den andre arbeidsuka her nede i Baden- Württemberg, og sålangt har jeg hatt en kanonbra uke! :) Dette tror jeg kan bli et godt innlegg for både dere, altså nå mine ca. 1 542 313 lesere og meg! Here we start;

På mandagen møtte jeg som vanlig tidsnok opp til jobb hos Ullrich. Idag skulle jeg bare jobbe til 14.00 for vi norske skulle ha et møte med Susanne fra BBQ om hvordan den første arbeidsuka hadde vært. Så denne dagen ble jeg plassert på verkstedet hos Ullrich sammen med Martin Vögele, for å slipe x-antall vinduer som hadde blitt grunnet, og som skulle sprøytmales dagen derpå. Det var god stemning den morgenen, satte på radio'n og det første som spratt ut av høytaleren var gode gamle "taaaaaake on meeeeee" med den litt kjente norske gruppa "A-ha". Nordberg sang for full hals, mens Martin tuslet rundt og sikkert lurte på hvilken gal mann fra Norge jeg var!

                                                    Ullrich vet hva kvalitet er ;)

Når alle vinduene var ferdig slipt, var det lunsj før vi dro ut i det fine været og malte en murvegg på en garasje litt bortafor Ullrich Malerfachbetrieb. Været var strålende, blå himmel og sola steika ned på oss der vi kara sto og rulla murvegg på harde livet. Gikk faktisk rundt i t-skjorta og det føltes helt topp!
Deretter var det da møte med Susanne, og det gikk bra, alt var positiv med meg og det jeg hadde gjort etter som jeg forsto på Susanne så da er det bare å kjøre på videre og satse på at Günter Siegel og Johannes Ullrich, sjefene mine, fortsatt har et smil om munnen når vi møtes! :)


Etter møte skulle Marius og jeg kjøpe oss en pizza hver oss og dra ned til han for å spise den der. Det var mildt sagt ikke så veldig enkelt det gitt.. For da vi tusler bort til blokka der Marius bor, med både pizza, fanta og cola i bagasjen gledet vi oss til å komme inn for det luktet fantastisk godt. Meeeeeen da vi kom på døra, så hadde smartingen Marius Stalsberg, født og oppvokst på Moelv (kanskje det var grunnen :P) glemt igjen husnøkkelen sin, INNE i leiligheta si! Godt jobba!! Så vi ante ingen annen råd enn å sette oss ned og spise maten på trappa i solskinnet! Tilslutt kom det folk som skulle inn, og da ordna det seg,
men en pizza-bit ute i det fri var ikke så veldig ille alikevel i det fine været.

Tirsdag var det nok engang blå himmel og strålende sol heeeeeleeeee dagen her nede i Freiburg. Idag skulle jeg tilbake til Müllheim med Horst Kelting og Pascal Asal og fortsette med arbeidet der nede. Det første jeg skulle gjøre denne dagen var å jobbe utvendig. Fineerplate oppunder takrennene på utstikkene på leilighetene. En bra jobb. At folk kanskje reagerer på at jeg driver ute 8 februar 2011, skjhønner jeg veldig godt men det skal jeg si dere at her nede er vinteren litt annerledes. Da jeg drev ute der klokken 9.00 så skinte sola på meg, ca. 10 grader i sola, fuglene kvitret som bare det, for sikkert å takke Herren for det gode været  han hadde gitt oss, og jeg kunne høre det plaske og renne i bekken siden av byggeplassen. Det eneste som manglet var at jeg byttet ut malerbøtta med en ø.... eeehh, en Cola, selvfølgelig! hehehe :)



Det var mildt sagt godt å være norsk i Müllheim, ihvertfall før lunsjen vår :) Etter lunsjen, vår jeg var ferdig med å male fineerplater, skulle jeg møte en gammel kjenning jeg ikke har sett eller brukt her nede ennå, men som jeg har maaaaaaaaange timer med i Kongeriket Norge, nemlig Flex'n. Da skulle en 4 etasjers leilighet slipes, tak og vegger og jeg fikk selvfølgelig oppgaven. Det er i og for seg ikke noe problem for meg å bruke den, for jeg har brukt flex'n,så mange ganger i Norge så den klarer jeg å mestre med stil! En flex'n er en slipemaskin som brukes for å slipe sparkel fra  gips, betong, mur og lignede. Et bra verktøy å bruke siden det går fort å slipe, men vond å bruke i tak med tanke på armer over hodet og nakke. Det sliter veldig men det går effektivt og med noen pauser i ny og ne, som MÅ taes pga statisk bevegelse så ordner ting seg som regel, også for meg!



På kvelden disket jeg opp med middag til min kjære Marius og meg selv. Menyen besto av spagetti med kjøttdeig og pasta saus. Es schmeckt sehr gut! Det smakte veldig godt. Desserten ble da sjokolade og litt ananas og blåbær! naaaaam! :)
                                     En sulten anleggsmaskinist :)






Onsdagen er ikke så mye å fortelle om egentlig, har slipt ferdig den ene 4 etasjers leiligheta helt perfekt sånn at nå kan vi begynne å henge den litt sånn forbanna tapeten :) hehe
Til høyre ser vi Pascal Asal, han er tysk, 23 år og er lærling hos Ullrich. Han har jeg fått god kontakt med, han snakker også ein bisschen engelsk, så da er det lettere å kommunisere når jeg står fast med min gebrokken-tysk! Ellers er det mye Eurovision Song Contest på radioen om dagen, ikke så rart det siden Tyskland er vertsnasjon dette året og konkurransen har startet her nede i Tyskland om hvem som skal få representere Tyskland i dette årets utgave av Eurovision Song Contest!

Da er denne bloggen ferdig for denne gang, men vi må ikke glemme ukens deutsche schlagers her nede som denne gangen inneholder en gammel tysk Grand Prix-"hit".

Men heeeelt til slutt så jeg gjerne ønske Morten, Anton, Knut Håvard, Harald, Edvin og min kjære far Finn, god tur til Rally Sweden som går av stabelen imorgen kveld. Jeg skulle ønske jeg kunne få vært med dere, det er alltid et stort høydepunkt i løpet av året! Kos dere masse ute i de svenska skogarna!! Hils kronprinsen (Kompisen vår fra VM-runden i 2010) og spør om Madeleine er singel eller ei, isåfall så har far mobilnummeret mitt!! :))

Deutsche Schlagers;

Modern Talking - Cheri Cheri Lady
http://www.youtube.com/watch?v=XntSGnThQok&feature=related

Dschinghis Khan - Dschinghis Khan (Grand Prix 1979)
http://www.youtube.com/watch?v=KhqQcYYyY7I

Gummibär - Ich Bin Ein Gummibär
http://www.youtube.com/watch?v=yiJWyipMfPs


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar