fredag 18. februar 2011

Influensa!

Den tredje arbeidsuka her i Freiburg er da i historiebøkene og det ble en ganske kort arbeidsuke for Freiburg-malern denne uka. For på tirsdagskvelden ble nemlig malern klein i hæsjen og på onsdagsmorgenen var han dauklein og måtte kaste inn håndkleet. Siden har Freiburgs nye maler-fantom vært sengeliggende og syk men har  prøvd å gjør det beste ut av det, så nå begynner jeg å bli frisk igjen. Gutten har hatt bra næringsvett under sykdomsperioden, det vil si at på 3 dager har det bare blitt 1 pizza men da var jeg så dårlig at jeg orka ikke no anna enn å stikke ned på nærmeste kebabsjappe og kjøpe en meget god pizza for å trøste meg selv litt. Ellers har det gått i brødskiver, appelsiner, 2-3 pakker med fishermans friend, spagetti bolognese (egenlaget) og, som de sier i Nord-Gudbrandsdalen, nemlig "påsså suupee", eller på norsk posesuppe! Og bare masse masse vann, for det er jo sunt for kroppen!

Men jeg har jo også vært på jobb to dager denne uka her, så jeg har da litt å fortelle om! På mandag var Horst, Sidney og jeg i Müllheim for å gjøre ferdig den første leiligheten. Det gikk i maling, maling, maling på helt normal måte, bare at alle vegger skulle ha en hvit ramme rundt så ble mye streking med blyant og teiping, men det ble kanonbra og selv om de brukte en tape her som vi i Norge kaller dritt-teip så ble strekene perfekte så nå har jeg lært hvordan man skal male på den teipen og det er greit å kunne ta med seg videre. Takk Horst! :D
Har dessverre ingen bilder av dette for jeg trodde jeg skulle drive med det samme på tirsdag så skulle ta bilder da, men på tirsdag så hadde Horst blitt syk så jeg ble med Filip og Sebastian til en liten by utenfor Freiburg som heter Emmendingen. Der var det to steder vi jobbet. Først var det tapet på et bad som skulle legges så var det maling av teknisk rom (nok engang....) både vegger og gulv. Deretter dro vi til en annen byggeplass i Emmendingen hvor vi skulle henge mer tapet.

Tapetet vi nå skulle bruke var akkurat den samme  jeg hadde vært med og hengt i Müllheim så jeg var mer forberedt nå enn forrige gang. Og denne gangen gikk det som smurt, selvfølgelig var det noe jeg ikke var fornøyd med, men da man iblant er en så perfeksjonist, eller idiot som jeg sier, så blir jo ingenting bra nok. Som dere ser på bildet her så er det da ingen struktur på tapetet selv om det er struktur på den. Det er da treflis som da er inne i tapetet for å gi den denne ikke-struktur/strukturen som man kan se i nesten alle hus og bygninger i Tyskland. Har vel ikke sett et hus eller bygningen uten denne tapetet ennå, men den er også meget billig her nede så skjønner at folk vil ha den, for det blir jo litt kjedelig med bare glate vegger også.

Det var egentlig alt jeg hadde denne gangen, så da er det bare å si det at nå er det helg og da skal malern kose seg med litt vakker natur på lørdag hvis formen tilsier det og kanskje stikker han også på fotball kamp, Freiburg Wolfsburg! Den som lever får se på søndag!

Men vi må ikke glemme ukens Deutsche schlagers;

EAV - Drei Weisse Tauben
http://www.youtube.com/watch?v=FimfWkJ0rE0

NENA - 99 Luftballons
http://www.youtube.com/watch?v=9whehyybLqU

Wilsumerberge - Sauerkraut Tiroler Polka
http://www.youtube.com/watch?v=kX1nJVvaSZ4&feature=BF&list=PL5CCE0922F38A6D1A&index=2

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar