søndag 6. februar 2011

SC Freiburg - Eintracht Frankfurt

Da er helga over for denne gang, og som vanlig går helga fryktelig fort. Har ikke gjort sååå mye interessant denne helga, var en tur ute og sjekket utelivet på utestedet Nachtschicht på fredag! Det er jo mye billigere å gå ut her nede enn i Norge, inngang koster 5 euro (40 kroner), og drinkene koster fra 6 euro og oppover så var blir ikke blakk av å ta seg en drink eller to, som man gjør i Norge, når man skal unne seg litt ekstra i skrotten! Før vi tok turen ut, fant Marius nok en gang frem kokkekunstene sine i hjemmet til Petter Fremmegård, Tonje var også ivrig med på matlagingen, mens Espen, Anders og jeg satt i sofaen og småsov/så på tv og ventet på at kokkene skulle servere maten! Det var biffsnadder med stekte potet-trekanter (aldri sett, før jeg kom til Tyskland), og Tonje's salat på menyen! Es war sehr gut!

Lørdagen var vi for det meste rolig, var et tur i Freiburg sentrum og glåååmte på no klær og slik men dro ikke kortet denne gangen! Marius og Tonje derimot spradet rundt som ville høns på jakt etter klær til både under og overkropp! Da dagen omsider tikket mot kvelden av det nok engang mat hos Petter, denne gangen var det nachos på menyen og resten av filmen vi starta på, på fredag, nemlig Pearl Harbor! Undertegnede syntes filmen var kanonbra, og måtte streve med å holde tårene inne, når filmen nærmet seg slutten. Og hadde det skjedd, ja da hadde jeg nok fått høre det i laaaang tid fremover her nede! hehe








Søndagen var også rolig, våknet opp litt utpå dagen til strålende sol og varmen omtrent bare slo i mot meg når jeg åpnet vinduet. Dette var virkelig en fin dag å se fotball på. Idag skulle nemlig Linda (ei fra Italia som er med på samme prosjektet som oss nordmenn, bare at hun da selvfølgelig(!) gjør dette fra Italia), Anders og jeg bort på Badenova Arena og se SC Freiburg mot gamleklubben til tv-klysa Jahn Åge Fjørtoft, Eintracht Frankfurt!


Det var stor stemning før, under og etter en kamp som endte 0-0! Det var en kjedelig kamp, men andre omgang åpnet seg mer enn hva første gjorde så litt underholdning ble det da for de 30 euro'a det kosta for en sitteplass! Men for et fantastisk liv det var på kampen. Tyskerne kan virkelig å lage underholdning og stemningsmessig var det aldri kjedelig på Badenova denne kvelden!!





Må virkelig innrømme det at jeg har aldri sett såå mange politibilder samlet på et sted som utenfor stadion før kampen. Frankfurt fansen er en av de mest beryktede supporterklubben i Tyskland og det tyske Polizei tok ingen sjanser. (http://www.youtube.com/watch?v=sfyRfB2CrxU) Det gikk faktisk politimenn blant Frankfurtfansen med kamera, som da skulle fange opp eventuelle slagsmål og diverse. Det var drit fett! I pausa smakte jeg får første gang her nede på den tyske kålen, tok og kjøpte meg en skål med "krautknöpfe mit Speck". Hva som var oppi greia aner jeg ikke, men det var da kål (kraut) og kjøtt (Speck) og no anna godt! Supporterskjerf ble det også, i svart-hvitt og fine farger!
Da var denne uka over, en begivelsesrik uke må jeg si det har vært på alle mulige og gode måter, så får bare håpe at uken og ukene som kommer blir like bra. Å ha vært her i 4 uker allerede, er litt rart for det har gått veldig for, men vi har fremtiden foran oss. til og med jeg, bæssfar sjøl, har det her nede :)

Da får dere kose dere med en Scooter-trall ikveld og feire at uka nå er over:

Scooter - Nessaja
http://www.youtube.com/watch?v=wquCCFvbNhI&feature=related

5 kommentarer:

  1. Knallbra at dere fikk med dere en kamp! synd det ikke ble noen mål, men stemninga på tyske kamper er det sjelden noe å si på (bortsett fra i Stuttgart. Dårlige greier.). Skulle virkelig ønske det hadde vært tid til en match når jeg kommer på besøk, men det rekker jeg ikke. Dumt at nesten alle kamper i Tyskland går på helg. Men det blir vel en runde bowling, Henrik? :-)

    SvarSlett
  2. Prøvde å legge inn kommentar under neste artikkel, men kommentarfeltet ville ikke åpne seg. Vel, vel... Vedig bra beskrivelser av jobben, Henrik. Skjønner det er en del uvante arbeidsoppgaver. Men du klarer deg vel godt, kan jeg tenke meg. Flink gutt:-)

    SvarSlett
  3. Vi kan ta en runde bowling vi vettu Gard, men husk penger da, siden taper'n betaler ;)

    SvarSlett
  4. Den er grei, eplekjekken. Jeg regner med at jeg i hvert fall har litt cash når du har betalt meg de 100 kronene du skylder meg for Helstad-veddemålet:-)

    SvarSlett
  5. hehehehe, det skal jeg gledelig betale, og har ikke glemt det heller, men har aldri passet seg at jeg har fått gjort opp for meg! Men de 100 kronene tar vi etter bowlingen, så ser vi hvem som skylder hvem =)

    SvarSlett