fredag 25. mars 2011

Ferietur!

Da er nok en arbeidsuke over og jeg føler meg meget intregrert i gjengen i Ullrich. I de siste to ukene har jeg jobbet med 3 gutter som heter Sascha, MArco og Daniel, og det er helt topp. Gutta har godt humør og vi tuller mye, språket går som regel i engelsk(!) og litt tysk når vi ikke fortsår hverandre. Jobben vi gjør er å sprøyte puss-vegger og male metalldørkarmer. Ganske ensformig jobb men jeg storkoser meg så alt er bra i Freiburg. Litt synd at jeg bare har igjen 2 uker å jobbe før jeg skal hjem!

Mendet store som har skjedd nå er at radarparet Nordberg og Stalsberg, rettere sagt, Knoll og Tott har tatt seg en uke fri og er på ville veier i Tyskland om dagen. Freiburgmalern har da leid en leiebil, en Ford Fokus som vi skal bruke de neste 10 dagene. Derfor har jeg byttet navn til Heinrich Von Schnellfahrer, mens Marius da, er mest lik Emanuell Desperados, uten at jeg skal utdype det noe særlig mer =))

Reiseruten er da Gummersbach på fredag for å være der i helga. Vi skal se søskenbarnet mitt Lars Nordberg spille kvartfinale for Elverum i Cup-Vinner-Cupen i håndball, hvor de da skal møte Gummersbach som er regjerende mester i turnerningen. Steinar Ege har en fortid i klubben så det er en stor klubb. Søndagen reiser vi østover og mot Dresden. Vi skal stoppe med Wartburg Castle, som er et veldig gammelt slott som står på UNESCO's verdensarvliste. I Dresden skal vi være til tirsdags morgen, da skal vi reise til turens høydepunkt, Auschwitz. Auschwitz trenger ingen nærmere presentasjon, men vi skal være der til fredag. Fredagen reiser til til München for å eventuelt se Bayern München på lørdagen. Søndag blir da hjemreisetur. Det er en tur på over 3000 km, men vi gleder oss veldig og ser frem til å se og oppleve noe nytt! Heng med så skal ejg oppdatere dere forløpende :)

Tschüss!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar