søndag 23. januar 2011

Staufen!!

Da var lørdagen kommet og de norske praktikantene og de italienske praktikantene skulle være med Susanne fra BBQ på en tur til den lille tyske byen Staufen som ligger nesten heeeelt på grensa til Frankrike.




Staufen er en by på rundt 7700 innbyggere, og ligger i området som blir kalt Breisgau Hochschwarzwald.
Det er en by med (sikkert) mye historie og mange gamle fine hus! På toppen av en bakketopp ruver en gammel ruin av det som en gang var en borg som ble bygd for å passe på rikdommen til menneskene i Staufen.





Susanne hadde mye å fortelle om byen men jeg fikk ikke med meg alt for jeg prøvde å ta noen bilder av byen også, problemet var at kamera gikk strømtom a vettu, før jeg var ferdig men satser på at dere blir fornøyd med de bildene jeg har! 


Etter vi gikk opp på den gamle borgen, dro vi ned på cafè Decker som visstnok er ganske kjett i området og sikkert i Tyskland generelt. De har spesialister seg på noe som kalles "Pralinen som da er fyllet inni sjokoladene de selger!

På Cafè Decker har de også en ganske kjent kake som heter Schwarzwälder kirschtorte som visstnok skulle være noe av det ypperste ifølge vår guide og reiseleder denne dagen! Så jeg mannet meg opp og kjøpte et usett kakestykke! Kaken så digg ut.


Men kaka den var ikke no særlig etter min smak, den var dynka i sprit og smakte rett og slett helt jævlig, for jeg er ikke glad i spiritus, og når kaka smaker Tequila da er det noe som ikke helt stemmer for meg asså. Alkohol skal ikke spises, den skal drikkes, hvis man skal det mener nå jeg!
Men det var jo en ny erfaring og kaken hadde helt sikkert vært vidunderlig god hadde den vært Non-alcohol kake men dessverre for meg så var den ikke det!

Både fredag og idag, søndag, har vært rolige, ikke gjort stort mer enn å spise og vasket klær og håndkler, OG støvsugd, så begynner dessverre å se tendensene til en husmor i meg også....

Avslutter uka med ukens Scooter-trall :)
Det blir da en hyllest til Cafè Maria i Freiburg, for god mat og bevertning, så ukens Scooter-trall går til dere, GRATULIEREN!! :)

Scooter - Maria (I Make It Loud)

1 kommentar: