mandag 17. januar 2011

Die Erste Woche!

Da har vi lagt unna oss den første uka i Freiburg Im Breisgau, Baden-Wurttemberg, Deutschland! Det har vært en spennende, lærerrik og fantastisk uke men fantastiske mennesker, både fra Norge og Tyskland! Siden sist innlegg har det så og si bare gått i skole, spise og sove! Etter språkskolen på torsdag var det en samling for alle språkstudentene på en Cafè i sentrum av Freiburg! Det var en koselig kveld hvor vi møtte mange nye mennesker fra forskjellige land. Togo, Russland, Georgia, Italia, Romania, og sikkert flere som jeg ikke husker for øyeblikket. Det ble en sen men hyggelig kveld på Cafè Maria, og vi føler nå at dette kommer til å bli en fin opplevelse i livet.

På lørdag tok Petter og jeg på oss joggeskoene(!!) og gikk/jogga en tur i 2,5 time(!!!). Aner ikke hvilket anfall vi var utsatt for, men turen var slitsom, jævli mye bakker og fin natur! Vi tok turen opp til noe som heter Rosskopf, en "bakketopp" med 4 vindmøller og et utsiktstårn,  som ligger 737 m.o.h, og hadde en utsikt som strakk seg langt inn i Frankrike i vest og Tyskland ellers! Freiburg ligger 230 meter over havet så vi var noen skikkelig fjellgeiter denne dagen! km den dagen må nok sies å være i overkant av 15 kilometer!

Søndag tok med landlorden til Petter oss med til Tittisee 40 minutter unna Freiburg, og til et svææært badeland! Selv om jeg er 23 år og begynner å merke det på kroppen at jeg ikke er en unggutt lenger, så er det alltid godt å få beveget leddene i varmebassenget.. hehehe..

Noen bilder kommer ikke denne gang pga kamera alltid blir gjenglemt, men skal bli flinkere til dette fremover!

Noe jeg ikke glemmer er ukens SCOOTER-hit, enjoy;

Scooter - All I Wanna Do

http://www.youtube.com/watch?v=tGhXA5n9YKg&feature=related

1 kommentar:

  1. Imponerende, Henrik! Fjelltur er ikke verst. Fortsett med trimminga, så løper du kanskje fra meg når du kommer hjem (you wish:-).

    SvarSlett