torsdag 20. januar 2011

Oppholdets Grosse høydepunkt!!

Ja da har jeg vært i Freiburg nå i snart to uker og jeg nyter hver dag. Språkskolen er fortsatt obligatorisk for oss vikinger fra Norge. Mye av dagen går med til den, men vi samles på kvelden og finner på ting sammen. På mandag tok Susanne med oss på bowling sammen med noen italienske bella's, som også er i Tyskland for samme grunn som oss, å jobbe! Kvelden var veldig hyggelig og det var på sin plass at'n bæssfar gikk av med seier'n i begge rundene! "Du har jo tross alt levd lenger, og har hatt bedre tid til å finspusse bowlingteknikken", fikk jeg høre av disse tenåringene som jeg tilbringer tiden med etter at de måtte innse at slaget var tapt!



Tirsdag og onsdag har det ikke skjedd så forferdelig mye, det har gått i en joggetur og ellers språkskole og samling etter skolen for å spise og snakke om alt mellom himmel og jord! Været her de siste dagene har vært knallbra, strålende sol på dagen men mot kvelden har det skyet litt over og noen regnbyger i ny og ned! haha, Kristen Gislefoss, here i come!!

På torsdag var det å stå opp 07.00 for å rekke et møte hos min nye arbeidsplass her i Freiburg. Når jeg gikk ut vinduet hadde det kommet snø til Schwarzwald så tretoppene var dekket av nysnø, nydelig! Faktisk når jeg blogger nå, snør det fra blå himmel, merkelig, men nok om det. Tilbake til møtet. Jeg møtte Susanne på Hauptbahnhof (togstasjonen), halv ni og vi tok trikk og beina fatt for å komme oss til møte med malerfirmaet Ullrich Malerfachbetrieb kl. 09.00! Der ble vi møtt av en hyggelig mann ved navn, Günter Siegel. Vi hadde et lite hyggelig møte hvor jeg fikk litt info om hva som skulle skje og arbeidstidene! Her nede skal jeg jobbe fra 07.00-16.30 så litt annerledes enn i Norge men det skal nok en barsking som jeg klare uten store problemer, forhåpentligvis! Håndverkmessig så jobber de med alle materialer og jeg skulle få lære meg forskjellige malerteknikker, DET ER FETT!! :D

Vil dere se og lese mer om hva Ullrich har å tilby så gå inn på denne linken:
http://www.maler-ullrich.de/














Undertegnede og Günter Siegel


Torsdagen var ikke ferdig der, når jeg og Susanne var på vei tilbake til byen gikk vi forbi en Cafè i nærheten av Hauptbahnhof, (digger det ordet) så jeg Joachim Löw! For dere som ikke vet hvem det er, som er det den  tyske landslagstreneren i fotball. Han som hele tiden får kjeft for å ta med spillere som ikke er i form og som ikke presterer, men merkelig nok gjør de det under hans ledelse på landslaget, GENI!! Og for alle som kjenner meg, så vet de at jeg er en die-hard Tyskland fan i fotball så dette er ganske stort for meg, og dere skal to jeg ble nervøs når jeg skulle spørre om bilde! haha, jeg koka totalt vettu, snakka både tysk-norsk og engelsk.. f*** så driti ut..

Henrik: "Unschuldigung, Can i take a picture of you and meg?"
Jogi: "Yes, no problem"
Kameraten til Jogi tok bildet!
Henrik: "Danke schön, good bye!"
Jogi: "Ok, ciao ciao"

Så nå er turen min redda den, samme hva som skjer :D og her er beviset folkens:


                                          Joachim Löw og liten guttunge!

Så dette har vært en konge dag hittil, så får håpe det fortsetter sånn.
Siden dagen har vært konge må vi dra igang noen konge sanger for dere 1 392 626 følgere jeg har så kos dere med denne ukens Deutsche schlager's;

Hyllest til Jogi Löw:
http://www.youtube.com/watch?v=HXYXYvHPkGU&feature=related

Erik Sylvester - Zucker Im Kaffee:
http://www.youtube.com/watch?v=wFQT3bwEmw4

Erik Sylvester - Bongolo Bongola
http://www.youtube.com/watch?v=qCDC1wCTIqc

2 kommentarer:

  1. Haha:-) Så utrolig bra, Henrik! Jeg er som sagt fra meg av misunnelse! Du vet hvor stort det der hadde vært for meg også! Det eneste jeg savner med historien, er at du ikke spurte hvorfor han var i Freiburg. Er det noen landslagsaktuelle der, da?

    Jeg ser forresten fram til å knuse deg i bowling. Da blir det nok slutt på bæssfarpratet ditt:-)

    Ellers så lurer jeg på om møtet i malerbedriften var kort/lite og hyggelig eller lite hyggelig? Når noe er lite hyggelig, så er det egentlig uhyggelig, ikke sant? :-)

    Mvh

    Flisespikker'n

    SvarSlett
  2. Hola Gard, når jeg mente lite hyggelig så var det ikke et lite hyggelig møte men det lite,(komma) hyggelig møte! Günter virker som en kjempe ålreit person, så var ikke meningen å virke negativ! Herr Löw bor i nærheten av Freiburg så han drikker ofte en kaffe ved denne cafèen! Et møte med min nye kompis skal jeg selvfølgelig ordne hvis herren ønsker det! :)

    SvarSlett