onsdag 26. januar 2011

Erste Essen nach Hause!

Da har det nok en gang kommet til onsdag, denne gangen i den tredje uker og dagene raser ganske fort fremover, og nærmer seg slutten på de fine dagene med å ligge lenge, spise ute, henge og slaske rundt på kjøpesentre og butikker. Førstkommende mandag er det på tide å finne frem malerhabitten og penselen og jobbe for Ullrich Malerfachbetrieb de neste 11 ukene! Jeg gleder meg veldig og etter møtet vi hadde med Siegel så ser jeg veldig frem mot å starte å svinge penselen igjen!

På tirsdag, altså igår etter 17 dager(?) laget jeg min aller første middag men kjøkkenutstyret til min kjære landlord, Rainer Kollhof, og herligheten for et måltid det ble! Bæssfar slo på stortromma med å kjøpe inn kyllingfilèr, tomat, tzatziki og SALAT!! Det er ikke ofte jeg kjøper salat selv, men har jo levd på brus og pommes frites i over to uker så på tide med noe annet også! Mr. Kollhof hadde spist før jeg kom hjem så jeg fikk hele herligheten for meg selv, men jeg tror nok Rainer angret litt i etterkant, for det luktet himmelsk på kjøkkenet i Gresserstrasse 13 denne kvelden!


                                          Her har dere beviset på sunt matvett! =)

Ikveld har vi vært ute og spist middag på en restaurant i Freiburg som er spesialister på schnitzel! Restauranten heter Tacheles og de har en helt sinnsyke schnitzler i forskjellige sauser og tilbehør!
2 Cola, schnitzel og kake til dessert kostet ca. 14 Euro, altså både rimelig og godt! Bør prøves hvis man avlegger et besøk i denne vakre sørvest-tyske byen! Under middag sendte de fotball Köln (Lukas Podolski) - Werder Bremen (me'n Per), så da ble alt perfekt!

Runder av kveldens blogg med ukens Deutsche Schlager's, som er litt fotballinspirert i dag også siden vi har sett gode gamle POOOODOOOLSKI, siden sist, så ENJOY!

Der Lu Lu Lu Lucas Podolski Song: (Beware of avhengighet)
http://www.youtube.com/watch?v=koFOz6gMgtU

Mr. President - Coco Jambo: (Legendarisk, hyllest til Pawel Ambruzd)
http://www.youtube.com/watch?v=cOrc37wNUqU

Hansi Hinterseer - Hände Zum Himmel: (Magisk)
http://www.youtube.com/watch?v=NW8ucKNWQwg&playnext=1&list=PL08AD8EA79CC754CE&index=87

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar